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Autor Beitrag
000
01.10.2012, 19:23
McScore



Guten Tag

Ich habe diese Frage auch im Steam-Forum geschrieben, daher ist der Text auf english. Ich nehme an, falls jemand die Lösung für dieses Problem kennt, ist das aber kein Problem.

Zitat:
I was wondering if I could write a random map generator for Left 4 Dead 2. I like the feeling when playing a map for the first time. I don't really know where I am supposed to go. It feels very realistic and spooky.

So I came up with a crude map file parser, added the ability to translate the world and entities. It can mend two map tiles together. It all works reasonably well, up to the point when I try to generate the navigation mesh. I thought I simply could mark important positions in Hammer and then produce a script while the random map is generated. The script contains the commands needed to generate a basic navigation mesh, so I don't have to do it.

To put it simple: The player is teleported to a specific place at the map. The player is forced to look at a specific point, then the player begins to define a navigation area with the respective command. Next the player is forced to look at the other end of the navigation area and defines that area with another command. All this happens automatically for all interesting places. The commands themselves are correct. If I paste the script to the console line by line, the result is fine. If I execute the script as a whole, the "wait" command after the "setpos" command is somehow ignored. This leads up to the problem that I end up with navigation areas without size. It's like the engine did not note the players teleport to the second point of the area before the "nav_end_area" is executed.

I uploaded the map generator here: http://hehoe.de/mcs/downloads/L4D2MapGenerator.zip Note that this is a very frugal proof of concept implementation. The map it generates looks like this: http://hehoe.de/mcs/downloads/L4D2MapGenerator_proofOfConcept.zip This archive also contains the bogous script. I'd be glad if someone could take a look at it.

Über Hilfe freue ich mich.

--

... und der große böse Wolf bootete und bootete und bootete ...
Optimiere deine Map, sieh dir alle Compile-Errors an, frage den Hersteller und beschwer dich über nichts!
http://www.mcscore.de.vu
13+3+7=23, 133/7+23=42

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001
01.10.2012, 22:51
m_iace



Ist ein wait genug? Wenn ich mich recht erinnere, wartet der bei der manuellen Eingabe doch noch extra Zeiten, möglicherweise ist dass beim Script nicht so.

--

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002
03.10.2012, 01:32
McScore



Ich habes Spaßenshalber mal mit 100 "wait"s versucht - das gleiche Ergebnis. Auch "Test_Wait", welches wie ein sleep funktionieren soll, wird übergangen. :(

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003
03.10.2012, 12:52
Bluthund



Sind wait Commands denn serverseitig aktiviert (sv_allow_wait_command 1)?

--

The C language combines all the power of assembly language with all the ease-of-use of assembly language.
"humorig is n blödwort :>" by -CarniGGeLjumpR-

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004
03.10.2012, 16:05
McScore



Ja, das ist sogar standardmäßig aktiviert. Ich gebe auf. Es muss der Spieler beim ersten Laden der Map selbst das "wait" sein und recht häufig "any key" drücken. Ich meine, es wird nicht besser und veröffentliche das Programm einfach hier: http://www.thewall.de/forum/thread/zufallskartengenerator/66123.1.html

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Dieser Beitrag wurde am 03.10.2012 um 16:20 von McScore bearbeitet.
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